torsdag 13 december 2012

Luciadagen!!

Jaha så var det kväll och den här dagen har varit toppen, som alla dagar :).
Inget luciatåg blev här, jag hade tänkt att tjejerna skulle ha lite glitter i håret
och bli fotade..... det får bli ett uppdrag till nästa år :).
Promenader med tjejerna och julbord med Sonja,
+ lite fixande här hemma så en hel del har det hunnits med.
Sonja och jag har som tradition att åka och äta julbord 
och som tidigare år så smakade det mumsigt och gott.

Vi var även i år till Bångbro Herrgård, varför byta när man vet att det är bra :).
Jag tog ingen bild på maten men det gjorde Sonja så ev. kommer det bilder i hennes blogg.

I morgon ska tomtarna få komma in från förrådet ;).
Det blir skönt för dem att få komma ur jullådorna.

Planen är att det blir en tur till "stora" staden Ludvika på lördag.
Några till paket under granen (trädet/blomman) behövs det,
så då är det bäst att åka och köpa det som fattas.
Undra vad Ludvig önskar sig, jag har inte fått någon önskelista från honom,
så det får bli lite hjärngympa så kanske jag kommer på något.
Till de stora "barnen" och Ralf där har jag koll på vad det ska vara.
Sen är det de 4 benta men där är det nästan klart.... 
det behövs ingen önskelista för jag vet vad de vill ha.

Ha en skön torsdagskväll!!!

3 kommentarer:

  1. Blir julklappshandlande i ullared imorgon, jag tror jag vet vad respektive pojke önskar sig ;o))
    Jag vill också äta julbord, men det ska vara ett sånt som innehåller ALLT ;o))

    Kram Lidhultarna

    SvaraRadera
  2. Visst är det en bra tradition vi har. Gott och trevligt med många fniss som vanligt.
    Ska packa upp lite tomtar här också idag.
    Ha det gött
    Kram
    Sonja o flickorna.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni haft. God mat och trevigt sällskap. Vad mer kan man önska?
    Ha det gott
    Rose-Marie

    SvaraRadera