onsdag 18 januari 2017

Toppendagar!!


Livet är toppen hos Toppens.
Underbara vinterdagar och solen tittar fram och skiner på oss och det är så härligt.

Här kommer en massa bilder :).


















Vi har redan passerat mitten av januari och dagarna blir allt ljusare och våren närmar sig.
Ta vara på dagarna och njut varje dag..... det gör jag och jag är så tacksam.

Mellan promenader och fixande i hemmet så gör jag nåt mer som jag gillar... 
.... ni som känner mig vet.... jag virkar såklart.
Det är så roligt att virka mattor och det är sjukt roligt att hitta på egna mönster.

Mattor till hallen.

Till köket.... och självklart ska tjejerna ha en under sin vattenskål :).

Jag fick en beställning på en liten oval matta och en hundvattenskåldmatta :).

Nu ska det fyllas på med kaffe och sen ska jag ta tag i en del måsten.

Önskar er alla en härlig onsdag!!!


onsdag 4 januari 2017

Nytt år

Vi säger tack och adjö till 2016 och hälsar 2017 välkommen!!
Och hoppas att detta året blir ett toppenår.

Vi hade en härlig jul i Linköping tillsammans med barn och barnbarn.
Massor med gott att äta och så kom tomten och hade med sig paket.


Det var en tjock och snäll tomte tyckte Ludde och Wille.

Nyårsafton firade vi här hemma med god mat och dryck och lurvisarna var lugna och trygga
och brydde sig inte i att det smällde utanför.... så skönt att de är lugna och tar allt med ro.

Det har snöat massor så nu är det vinter här på Gudmundberget.
 På gott och ont.... tycker faktist att det är roligare att klippa gräs än att skotta snö.
Tjejerna tycker det är roligt och det blir ju ljusare ute och renare inne.... positivt tänkande... hihi.

Håller på och virkar en blå och vit matta till köket.... 
den måste ju bli klar snabbt så jag kan dansa ut julen... hihi.

Den blir ca 160 X 85 cm kommer bli bra framför diskbänken och
så måste jag ju virka en liten som tjejerna kan ha under deras vattenskål.


Ha det toppen!!

tisdag 6 december 2016

Längesedan!!

Nu är både sommaren och hösten slut och vintern är här.
1:a och 2:a advent har passerat och julen närmar sig med stormsteg.
Så mysigt och visst är det en härlig tid.

Vi har haft en fin sommar och höst med många härliga dagar tillsammans
med barn, barnbarn och lurvisarna och övriga i släkten samt goda vänner.

Ludde och Wille har varit här och förgyllt tillvaron och vi har fått många härliga skratt... 
tänk vad mycket roligt man kan få höra av småfolket.
Det blev utflykter till skogen och till lekparker och vi var även till badhuset.
Så duktiga guldklimpar och det är så roligt att få låna dem ibland.







Utställningar är roligt och trevligt att träffa härliga hundar och människor med samma intressen.

Högbo 3/9-2016

SKK Juniorklass

Korrekt bett.
Passande ögonfärg.
Ännu en aning rund skalle.
Bra hals och överlinje.
Gott kors.
Passande benstomme.
Normalt vinklad fram och bak.
Rör sig bra från alla sidor.
God pälsstruktur.
Bra temprerament.
Excellent 2
Domare Hans-Erik Pedersen

Köping 23/7-2016

SKK Juniorklass

Fem. tik bra proportioner.
Trevligt huvud + uttryck, tillräcklig bredd i skallen.
Ngt avfallande men bra bredd i korset.
I övrigt normalt vinklad, välformad bröstkorg, ngt kort hals.
rör sig med fint steg + bra balans.
Riktigt bra pälskvalitet för åldern.
Utm. temprament.
Excellent 3
Domare Sara Nordin


Lilla Lycka hon har blivit en stor tjej och fyllt 1 år.
Vart har tiden tagit vägen? Det går alldeles för fort.




Många härliga promenader och badturer har det blivit i sommar och höst.
Så härligt att se glädjen hos lurvisarna och det är verkligen livskvalite
att få dela dagarna med dessa glädjespridare.
Och massor med kantareller har vi plockat... så roligt.


















Den 31 oktober så var det dags att ta farväl till Topzie.
Så fruktansvärt jobbigt och vi saknar henne så mycket.
Men man får ju inte ha dem hos sig för alltid och man måste tänka på dem
och inte sig själv den dagen det är dags för dem att flytta till hundhimlen.

Adrian och Natasha har varit hem och hälsat på och det var så roligt att äntligen få träffa Natasha.
Vilken fantastisk tjej så underbart fin med ett stort hjärta och så omtänksam.
Längtar tills nästa gång de kommer hem och hoppas att det är sommar då
så hon får se hur fint det är i Sverige även på sommaren.



Önskar er alla en härlig dag!!

måndag 11 juli 2016

Plötsligt händer det!

Jaaaaaaa....... äntligen så tar jag tag i bloggen och det var då på tiden.

Våra guldklimpar har varit här några gånger och det är så roligt.
Ralf och jag är lyckligt lottade som är farfar och farmor till dessa underbara pojkar.

Vi har fått en till lastbil av Ludde det är fina konstverk och de pryder väggen fint.

Farmor, Ludde och Wille badar i poolen och det var roligt.

Överaskningar är roligt och en dag så fick vi trevlig besök av Erika, Tony, Nilo, Niklas och Elsa.
Tack för att ni kom och hälsade på oss.

Det har varit midsommar och Pandora och hennes bröder fyllde 10 år på midsommarafton.
Det är ju inte klokt vad tiden har rusat iväg känns ju typ som det bara är 5 år sedan de föddes.
Grattis till Calle, Fabel, Atlas, Mimas och Pandora och grattis till ängeln Tethys som vi saknar så mycket..... 
men han förgyller hundhimlen med sin underbara personlighet.


Det har blivit bad flera gånger och det gillar tjejerna.
Gravendal, Gällsåsdammen och Hötjärn.... men favoriten är helt klart Gravendal.


Bettan och Rambo har vi träffat några gånger och det är alltid lika trevligt.
Är så tacksam över att ha en sån fin vän som dig Bettan.

Lycka tycker att Rambo är en jätterolig kompis.

Måste ju skryta lite.... vilken sonhustru vi har.
Tina var med på SM i triathlon och hon tog guld i sin åldersklass, 5:A totalt och blev riksmästare.
Vi är så imponerade över henne en riktigt stålkvinna är hon.

Idag fyller Safir och Smaragd 7 år och det är ju också helt underligt att de redan är så många år.
Grattis till Rubin, Bangsi, Onyx, Ammi, Daisy, Snobben, Safir, Jaspis och Smaragd och
ängeln Ludde vi saknar dig och vi hoppas att du haft ett stort kalas i hundhimlen.


Vi har varit ute i skogen och letat godis..... och mitt i letandet så satt det igång och störtregnade,
men det är ju tur att vi inte är rädda för vatten och lurvisarna de tål att bli blöta.

Ikväll så åkte jag och tjejligan på hundträningen här i Grängesberg.
Så roligt och alla tjejerna fick vara med och träna.
Bra socialträning att vara med i en grupp med andra hundar och mattar/hussar.
När vi kom hem så blev det middag och sen så blev de trötta....
en innehållsrik dag har det varit och jag tror att alla tycker att vi haft en rolig dag.

Ja det var lite av vad som hänt sen förra uppdateringen.... 
men vi har hunnit med annat också men det behöver jag ju inte bombardera er med.

Ha det toppen!!