fredag 11 december 2009

Tiden har gått fort!!

Grattis till ädelstenarna som idag fyller 5 månader!!

Nyfödda härliga små ädelstenar... vilket mysigt gäng.


24 dagar gamla och de gjorde inte så mycket hyss...
... förutom Jaspis som redan här terroriserar sina syskon ;-).


Söta fina Safir ligger och myser i soffan på 5-månaders dagen!!

Safir har vägt sig ikväll och vågen landade på 13,1 kg.
Luddes viktrapport idag var 17,2 kg ;-)!!.. vilken klump :-).
Vi var på promenad idag tillsammans med Ludde och hans husse o matte.
Safir är väldigt mycket snabbare vilket inte är så konstigt,
hon har ju en lättare kropp att förflytta ;-).
Till och med Pandora har fullt upp att hänga med lillasyster ;-).
Topzie försöker inte ens att hinna ikapp henne ;-)... hon är lite lat.
Lite snö har vi fått och det smakar väldigt gott tycker de 4 benta.
Kameran fick ligga kvar hemma för batteriet var inte laddat :-(.
Det var roligt att träffa er idag och tänk vad snön lyste upp fint.

Funderade på att åkt och hälsat på Atlas, Mimas och Jaspis m. flock.
Men jag är sämre i min astma och var till doktorn i onsdags.
Några prover var inte så bra jag fick en ny medicin och ökad cortison dos.
Så det är inte helt rätt att dra iväg när jag inte är i så bra "form".
Tråkigt för jag hade gärna velat på stora Stockholm och kikat.
Är ju många vackra hundar och trevliga beardis människor där.
Men det hade framför allt varit roligt att träffat Peter, Marianne
och grabbarna, men det blir fler tillfällen ;-).

Önskar er alla en trevlig helg!!!

1 kommentar:

  1. Det var jättekul att träfffa er idag. Jag är så glad att så många syskon finns i närheten så vi kan ses då och då.Fina bilder du lagt in.Tänk att Ludde väger 4 kg mer än Safir. Men han är minst en storlek större.
    Ha en trevlig kväll och sköt om din astma.
    Gomerssons

    SvaraRadera