måndag 22 februari 2010

Pepsi har varit till doktorn!!

Hon har börjat att dricka väldigt mycket vatten
och kissat på golvet vilket inte är så trevligt.
Hon har alltid varit duktig att gå ut eller på katt toan.
Jag lyckades ta ett urinprov idag som vi hade med till vet.
Det visade att hon har urinvägsinfektion.
Maria lyssnade på hjärta och kände igenom hela Pepsi
och hittade inget som tydde på något annat.
Fina tänder har hon fast hon är så pass gammal.
Hon fick en penicillinspruta och inte ett pip från duktiga Pepsi.
Vi fick även en kur Vetrimoxin som hon ska ta i 10 dagar.
Vet. Maria tyckte att Pepsi var en väldigt fin katt på 15 år.
Om hon inte blivit bra efter att hon ätit upp sin
medicin ska vi komma tillbaka och ta blodprover.


Här sitter hon som en fin prydnadskatt på pianot.....


.... hon har ett väldigt fint huvud Pepsi gumman.

Nu ska jag ta en kopp te och krypa upp i soffan under en varmfilt.
Det är väl alltid något på dumburken att kolla på ;-).
Kl 20 är det familjen annorlunda, det ska jag iaf kolla på.

Ha en bra måndagskväll!!

3 kommentarer:

  1. Hoppas Pepsi kryar på sig nu när hon fått medicin.
    Härliga bilder på tjejerna i tidigare inlägg, men nog har ni också jättemycket snö.

    SvaraRadera
  2. Det är ju alltid trist när djuren blir sjuka, men skönt att det inte var värre än att det är lätt att fixa. Tittar du inte på OS? Jag hoppas det finns en del bra att titta på för alla som inte är sportintresserade! Just under OS tittar jag på sporter jag aldrig annars är intresserad av. (framför allt om det är svenskar med). Nu ska jag oxå göra en kopp te, blev sugen när jag läste din blogg! Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Pepsi!
    Kram från månprinsarna och juvelen!

    SvaraRadera