fredag 7 januari 2011

Nästan sommarvärme!!

I morse var det bara -1,4 vilken skillnad mot när det är - 18.
Nackdelen idag var väl att tjejerna blev fulla med snöbollar.
Men de verkade tycka att det var skönt och efteråt blev det duschen.
Så nöjda och belåtna efteråt det är så härligt att se dem så.
En positiv, nöjd och glad hund är väl det bästa som finns.
Det blev en massa bilder idag..hihi... så här kommer en bildbomb.

Snööööö!!!

Våran isbjörn :-)...

... gillar verkligen snöööööö!!!

Topzie!!

Bruna busungar...

.... vem är snabbast???

Fina tänder Safir har :-).

Fyyy vilken dålig andedräkt du har... bläää!!!

Det har jag väl inte??? :-(

Ska jag snöpudra dej??

Du skulle bara våga!!!!

Dumma syrran!!

Stackars träd.

Nu är det snö så det räcker!!

Världens goaste Topzie!!

Snöiga gullungar!!

Topzie & Safir.

Pandora kollar efter spår :-)...

och har hittat ett...

bäst att hänga på...

Hmmm.... här var det djupt... och spåret var från en liten mus.

Safir med spring i benen!!

Rumpor!!

Safir har bråttom..

... måste kollad vad mamma har på gång!!

Vad är det för nåt??

Våran skogskoja!!

Safir hoppar in...

och Pandora också.

Topzie är redan där inne.

Pandora kikar fram...

och då måste ju Safir göra lika :-).

Gullungen!!

Sticker ni igen!!

Lika bra att hänga på ungarna!!

Eller ska jag gå tillbaka till kojan??

Vägvisaren :-)!!

Safir i full galopp!!

Tjejerna på rad!!

Det var dagens bomb... börjar nästan på att bli lite tjatigt
för det är bara snö och lurvisar på varenda bild, lika varje gång.

Hör att det låter något..hmm... vad kan det vara??
Jaha det är min vän snabeldraken som är hungrig :-).
Så lika bra att ta fram honom och ge honom mat.
Ingen fara att han inte blir mätt ;-).
Han kanske inte orkar allt utan får ta det i omgångar :-).

Ha en riktigt skön fredag!!!

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder igen. Visst är det vackert med snö. Men nu kan det nog räcka. Ska nog köra ett varv med min snabeldrake också. Han är nog väldigt utsvulten känns det som.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Herregud vad du är duktig med uppdateringarna, tror du får ta över min blogg också snart ;o)
    Jättefina kort på tjejerna, men du vet ju vilken som är min favvo :o)

    Lidhultarna

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med lite mildare väder ! Snöbollarna lossnar av sig självt, har du testat det ? Då slipper man dessutom utfodra snabeldrakar eftersom det blir alldeles för blött på golven för dom. Ett litet tips från ett ostädat skogstorp !

    SvaraRadera
  4. Glada fina hundar och mätt belåten snabeldrake, kan det bli bättre.
    Min drake är så tjock så den får svälta idag, bara den i källaren har fått lite mat.
    Nu ska jag utfodra fyrbenningarna sen ska vi två benningar också få.
    Ha en bra helg.
    Framskottade lilla röda.

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig med kameran... jag får dåligt samvete för jag aldrig tar med mej min... Idag snöar det igen, och då kanske det är bäst att lämna dem hemma igen...
    Ja, snöbollar i pälsen är inte kul... Promenaderna tar ju längre tid eftersom vi måste stanna och vänta medan Soya biter bort snön under tassarna... Men vi har ju inget annat än tid, så man får stå och njuta lite av naturen under tiden!
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera