tisdag 24 januari 2012

Solig vinterdag!!

Idag har vi haft en strålande fin vinterdag... men lite för kallt om jag ska klaga på något.
Tjejerna och jag var ute på en långpromenad mitt på dagen så vi fick njuta av det härliga ljuset.
Kan ni tänka er det blev lite bilder :)... på lurvisar och natur.










 Men mamma vad har du ätit för något??

 Topzies nos

 Men vilken av dessa ....

...bruna chokladknappar hör till vem?


 Massor med godis finns det i snön :)








Jag var riktigt frusen när vi kom hem så det var skönt att komma in i värmen.
En kopp varm choklad och ostmackor... mums... det gjorde gott för en frusen kropp.

Kvällen kommer att gå i lugnt tempo och lite slötittande på dumburken.
Det är skönt att bara ta det lugnt och halvligga i soffan och klia på lurvisarna 
och Pepsi hör till lurvisar fast hon inte är så lurvig.

I morgon är det onsdag och vi går mot helg... igen.
Den här helgen då kommer husse hem och han är ledig en vecka, det blir skönt att få hem "gubben".
Ralf har ju inte träffat Ludvig, så det kommer nog att bli en tur dit :).
Åh ... vad jag längtar det är ju längesedan vi var dit... 9 dagar det är låååång tid.

Nej nu ropar Pepsi... hon är väl hungrig igen :).
Och Topzie, Pandora & Safir ska snart ha mat igen de också.

Ha en bra tisdag!!!

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder, vintriga:-) hur lyckades du få Topzie att stå still så du fick till den härliga nosbilden?:-)
    Ha det bra i vinterkylan....snart kan vi börja se fram mot våren på riktigt!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska vinterbilder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig dag du haft, blir allt lite avundsjuk. Visst är vintern fin att se på men inte att va i.
      Skulle jag ta såna nosbilder på mina flickor fick jag nog åka till veterinären och söva ner dem först, ha ha.
      Ha en bra fortsatt vecka.
      Kram
      Sonja och flickorna.

      Radera
  3. Fina bilder som vanligt, och jag håller med, en kopp te eller chocklad när man kommer in från kylan, med ostfralla är ju inte fel.

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera