söndag 25 mars 2012

Våffeldag!!

Det är otroligt att det är så gott som helt snöfritt och det är den 25 mars.
Tror inte att jag varit med om att det varit slut på snön i mars.... men minnet är ju kort.

Det kändes väldigt lyxigt i morse att vakna kl: 8:10.. oj hur har jag kunnat sova så länge???
Men så kom jag ihåg att jag ändrade klockan till sommartid innan jag skulle lägga mig,
så det var ju inte så länge jag sov om man tänker i vintertid  :).
 
Idag får jag matgäster, Anton och Asta kommer och äter våfflor för det är ju våffeldagen idag.
Det blir nog några till tjejerna också såklart och det gillar dom.

Några bilder från förmiddagspromenaden.




 Skönt att svalka magen


När kommer blåbären??


En härlig förmiddagspromenad över "fallet" och sen runt golfbanan.
Vi träffade en man vid golfbanan och han tyckte lika som mig att våren kommit tidigt i år.
När vi kom hem så fick tjejerna sin mat och jag mitt kaffe.
Nu är dom nöjda och belåtna och det är jag också.
 
Fåglarna har fullt upp, de flyger och plockar kvistar och pinnar från marken.
De är inne på vår tomt och plockar hundhår mjukt och skönt blir det till fågelungarna.
Det är ju toppen att få all denna hjälp av fåglarna tänk så mycket mindre vi behöver kratta bort.

Igår såg jag en kråka som var inne och spatserade på tomten och den knyckte ett tuggben.
Den lyfter över staketet men tappar benet, då kommer en till och snor benen 
men även den tappar det men på grannens tomt :).
Då ger dom upp och flyger vidare.
Grannarna ville inte ha tuggbenet på sin tomt så benet fick en "flygtur" till,
men inte av någon som har vingar utan armar :).
 
Det försvinner inte bara tuggben, pinnar och hundhår från vår tomt.
Även mjukisdjur och för några år sedan så saknade Pandora sitt lamm :(
 och en dag när vi var ute på promenad så låg lammet i en hög med ris i skogen :).
Där låg lammet blött och lite tufsig och ena örat var halvt.
Gissa om Pandora blev lycklig.

 Nej nu ska jag ta och sätta lite fart så det blir några våfflor.


Ha en skön söndag!!!!

5 kommentarer:

  1. Tror dina 4 - benta vänner blir glada när de får äta några våfflor.

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder!!
    Här är det inga fåglar som snor saker från vår trädgård, tur är väl det för Fia hade nog blivit lite ledsen då:o)
    Gott med våfflor, tjuvstartade med våffeldagen för någon vecka sedan....:o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tjyvstartade våffeldagen i fredags, men jag är ju inte mycke för traditioner ;o))
    Fåglarna får passa sig när dom är på min tomt, både Keno o Phille ser gärna att dom håller sig borta om man säger så ;o))

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera
  4. Vi både två och fyrbenta smaskade också våfflor, det är gott. Anton o Asta var in på ica så jag vet att de var mätta och belåtna.
    Va, vill inte grannen ha tuggben? Vilken konstig granne! Det är härligt att se hur fåglarna håller på och donar, det är inte bara vi som vill ha ett trivsamt hem.
    Ha det nu så bra.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Åh, våfflor som är så gott! Ska fixa det nu iveckan o överraska barnen när de kommer hem från skolan! (Med mycket grädde, glass och sylt!)
    Underbar bild på Topzie! ;)

    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera