söndag 14 oktober 2012

En dag med många tankar!!!

Ja se de snöar, ja se de snöar, det var väl roligt... nej det var det INTE det känns inte alls bra.
Topzie verkade tycka som mig ang. det vita och 
de andra tyckte det var roligt och Smaragd gillade det mest.
Men hon beter sig ju inte som en "vuxen" dam utan som en vild tonåring ;)... 
det är härligt att se henne när hon far runt som en galning.









Jag hoppas att snöandet avtar för jag vill inte ha vinter redan nu.
Det ser ut som om flingorna börjar övergå mer och mer till regn, vilket jag tycker är bra.
Det är inte bara snön som gör dagen lite tung... det är idag 27 år sedan min pappa gick bort.

Känns som igår trots så många år sedan, han blev bara 55 år :(.... vi saknar dig!!

En till kopp kaffe smakar bra när jag ska slappa i fåtöljen.
Massagedynan ligger i fåtöljen och ett fotbad står redo, det borde göra gott för kropp & själ.

Ha en bra söndag!!!

6 kommentarer:

  1. Jag var till Gränges idag och fick se snöflingor. Så underbart.Jag föstår at du inte vill ha snö om kroppen mår dåligt av det.Fina bilder på lurvarna och fint skrivet om din pappa.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bara 55 år det skulle va förbjudet. Han är nog glad åt dina tankar på sitt moln. Att vara älskad är en ynnest.
    Jag hade tur i morse som var ute i tid innan det vita kom, du hade mer än vi. Men jag vill inte ha nåt alls.
    Fina bilder på lurvarna, klart Smaragd måste få härja lite när det händer nåt nytt. Vilken tur den hunden haft som fick komma hem igen.
    Sköt om både kropp och själ.
    Kram
    Sonja o flickorna

    SvaraRadera
  3. Sorgligt med saknad pappa.
    Och jag tycker inte om snö nu, det får vänta.
    Eva Stålnacke

    SvaraRadera
  4. Snö i oktober är väl lite tidigt tycker jag, det kan gott få regna bort, tids nog får ni nog så det räcker.

    kram lidhultarna

    SvaraRadera
  5. Det syns på bilderna, vem som gillar snön bäst...! ;) Förstår att du tycker det är jobbigt med kyla o snö, men du får njuta av dina fina hundar istället.
    Årsdagar av någon näras bortgång, födelsedag eller annan högtid är alltid jobbig! Man tror det ska bli bättre för varje år, men tyvärr slutar man aldrig sakna dem! Jag tror inte det har varit många dagar under de 19 år som gått sedan min mamma gick bort, som jag inte ägnat henne någon tanke..

    Ha en bra vecka! Kram
    Ps. såg på nyheterna idag att ni skulle få ännu mer snö idag... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer så det du skriver, de finns ALLTID med oss i våra tankar.
      Jag vill INTE ha en massa snö tar hellre en massa regn, av 2 onda ting.... ;).

      Radera