lördag 1 juni 2013

Lördagsrapport!!

Idag hämtade jag upp Sonja och sen åkte vi 
in till Ludvika Zoo & Konstväxter.
Där var det full aktivitet och det bjöds på 
god tårta, kaffe, saft och kaka.
Tänk att det redan är 1 år sedan Peter och 
Marianne öppnade sin butik.
Vi fick träffa 2 mysiga katter från Berslagskatten 
väldigt trevliga och fina katter var det.
Bästaste grabbarna var på innergården så Sonja 
och jag gick ut och hälsade på dem,
så glada och fina pojkar och jag tror att de 
gillade att vi kom och hälsade på :).

Alex har varit här och tvättat och städat sin bil, 
den måste ju vara fin inför semestern :).
Vi grillade och fikade och rätt vad det var så var det ju kväll!! 
Så Alex fick bråttom hem :).

Nu har fruktträden och bärbuskarna börjat blomma.
Rabarbern växer som ogräs ;) så det blir nog många pajer i sommar :).
Apropå växer så är gräsmattan väldigt duktig på att växa :(,
klippte den idag igen och om några dagar är de dags igen.
Det är så fint i vår natur och jag bara njuter över allt det vackra.

Poolvärmen är igång så snart så är det +30..... Tjohooooooooo!!
Det kommer att bli skönt att få hoppa i, jag ser verkligen framemot det!!

Tjejerna ligger och gnager på sina tuggben och de har det så mysigt.
Jag kollar på dumburken och dricker te, 
men det blir nog en tidig kväll för mig känns det som.

Ha en toppenlördag!!

1 kommentar:

  1. Det var jättekul att det passade så vi kunde åka ner till Ludvika Zoo o konstväxter tillsammans.Gott och trevligt var det.
    Vi får hitta på lite smått o gott under sommaren. inte bara säja att vi ska.
    Kram
    Sonja o flickorna

    SvaraRadera