söndag 31 maj 2009

Var ett tag sedan.....

.... men nu så kommer lite om vad som hänt den senaste tiden.

Topzie är lite extra lat och inte lika matfrisk heller.
Bara när det är något extra smaskigt då passar det att äta.
Är det önsketänkande... eller... är det småttingar i hennes mage??
Nu är det ju så att man lätt kan inbilla sig...
... men det är inte bara jag som tycker att hon är annorlunda ;).

I onsdags så åkte vi till Säfsen och hyrde en stuga i 2 nätter.
Så avkopplande och skönt fast det är så nära hem.
Regnigt och kallt var det när vi kom dit...
men det är bara att klä sig efter vilket väder det är så går det bra.
Regnet höll i sig och det var inte lite regn heller ;).
På torsdagen så var det bara + 7 grader... och det vräkte ner regn.
Men på kväll då kom solen och det var så skönt.
Då glömmer man lätt allt regn som varit och bara njuter.


Tjejerna gillar att vara ute på "semester".


Inte behöver man gå på plankan det går lika bra att springa ;).


Topzie med bestämda steg på plankorna över geggan.

Och sen blev det bara varmare och varmare... så skönt!!
En härlig pingst helg med riktigt sommarväder.
Denna helgen har vi mest varit ute och myst i det underbara vädret.
Bara ta det lugnt och inte stressa på med en massa "måsten".

Ikväll har Pandora och jag varit på prov i HiH för guldmärket.
Vi skrapade ihop 300 poäng av 340 och fick ett certifikat :).
Vi har ett certifikat från förra året också så nu har vi klarat av 3:an.
Man ska ha 2 certifikat i varje klass för att få märket.
Guldmärket kommer vi att få hämta på årsmötet.

Ja det var väl vad som hänt sen senast.
Ska skärpa mig så det inte dröjer lika länge till nästa uppdatering.

Ha det bra!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till dig och Pandora, tycker nog att det vore på sin plats med en liten lydnadstävling snart.;)
    Jag håller på att återhämta mig så sakta, det var nog det värsta jag varit med om :(
    Jag håller tummarna för Topzie, att det finns en massa små där inne :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket.
    Ja ha du tycker att vi ska satsa på en "riktig" lydnadstävling ;).
    Vi får väl se framöver hur det blir.
    Skönt att du börjat pigga på dej.... inte det roligaste precis det du haft.
    Bra att du håller tummarna att det är små "bäbisar" i Topzies mage.
    Men det behöver inte bli en massa små... det räcker med 3 st ;).

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla tummar (har ju bara 2 men kan låna av Robert också) att Topzie har bebisar i magen!!

    Skönt att du är tillbaka:):)

    SvaraRadera
  4. Bra att du kan låna tummar...hihi... då blir det ju dubbelt upp ;).
    Jag dyker alltid upp efter ett tag ;).

    SvaraRadera