fredag 24 juli 2009

Ädelstenarna!!

Här kommer en presentation av valparna och deras namn.
Imorgon är de 2 veckor... snart är det full fart ;).

Toppens Topas (brun hane)



Toppens Rubin (brun hane)



Toppens Granat (svart hane)



Toppens Onyx (svart tik)



Toppens Ametist (brun tik)



Toppens Opal (brun tik)



Toppens Citrin (svart hane)



Toppens Safir (brun tik)



Toppens Jaspis (svart hane)



Toppens Smaragd (svart tik)



Idag har jag klippt valparnas klor... 180 st!!
Alla var så duktiga och låg så fint i mitt knä.
Vilka praktexemplar till valpar... super duktiga ;)!!
Fattas väl bara annat med en sån supermamma som Topzie,
hon sköter om dem så fint och de växer jätte bra.
Plus bra gener från pappa Teddy, det får vi ju inte glömma ;).
Lite skryt måste man ju få skriva :).

Ha en bra fredagskväll!!

9 kommentarer:

  1. Jättefina namn på jättefina juveler, hur ska du kunna sälja dessa små dyrgripar? ;))
    Tänk vad en halvtokig utlänning och en dalkulla kan ställa till :)

    SvaraRadera
  2. Superfina namn på småjuvelerna, håller med Pernilla hur ska du kunna sälja så fina dyrgripar :), du får nog behålla hela gänget hemma.

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Hm... ja du hur ska jag kunna det ;).

    Ewa: Kanske lika bra att alla får bo kvar :).

    SvaraRadera
  4. Vilka superbra namn! Jag håller med de föregående, det bästa är om alla juveler får bo kvar hemma så slipper vi andra sukta efter äddelstenar!!..........
    Må gott.
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Marianne: Men då får du allt komma och hjälpa till med alla ;).
    Kul att alla gillade namnen :),

    SvaraRadera
  6. Så de små juvelerna har fått namn nu,fina lätta namn som man säkert kan använda,vissa har så långa och krångliga namn så man kan knappt uttala dem.
    Så söta är dom också de små,snart får vi se dem ute i gräset de går fort.

    SvaraRadera
  7. Carita: Jag vill ha namn som man kan använda och att alla kan uttala dem.
    Visst är de söta :).

    SvaraRadera
  8. Vilka fina namn, jag är imponerad!! Jag har försökt att lova mig själv att inte titta på alla söta valpar, men det går inte att hålla sig borta.....

    SvaraRadera
  9. Tina: Kul att du gillade namnen.
    Det är bra att du inte låter bli att kika in här ;).

    SvaraRadera