fredag 1 juli 2011

Nämen.. idag är det ju 1 juli!!!

Så var det fredag... igen... sjukt fort går dagarna.
Tänk det är 1 vecka sedan det var midsommarafton.

 Den här krabaten gick omkring ute på gruset... rätt fin är den ju :-).

 Här är en sån som inte kan flyga... med det gör han iaf.

Det har varit varmt och skönt idag... och jag njuter :-).
 Igår kväll vräkte det ner regn och åskade.
Lite svalare blev det en liten stund, men det var snabbt varmt igen.

Ingående och utgående i poolen... behagligt skönt är det.
Ska nog gå ut och ta ett dopp innan resten av måstena ska göras.

Jag har röjt ur i lillstugan och städat den, så nu är det fint i den.

Eftermiddagspromenad runt golfbanan.

Topzie fixar pälsen, Pandora springer och Safir strosar runt.


Safir fixar till frisyren men inte på samma sätt som Topzie
och Pandora springer ;-).
Att hon orkar, jag blir trött bara av att titta på henne.

I morgon förmiddag får vi besök av Soya m. flock,
de är på genomresa och då kikar dom in en sväng hos oss.
Ska bli roligt att träffa dem, det är ju 1 år sedan dom var här.
Senare på eftermiddagen så kommer Pernilla och 4 huliganer.
Då blir det fullt ös kan jag tänka mig :-).
Sen på söndag kl: 12 så blir det syskonträff här hos oss.
Hoppas att det är fint väder, inte som förra året när det vräkte ner regn.

Nu ska jag fortsätta med lite måsten t.ex hänga tvätt, men först ett dopp :-).
Ha en riktigt skön fredagskväll!!

7 kommentarer:

  1. Härligt med syskonträff och jag blir lite avis på eran pool.

    SvaraRadera
  2. Vi ser verkligen framemot träffen på söndag. Om jag räknat rätt blir det minst 18 lurvar. Stämmer det? Nu håller jag på att förbereda för resan till Trosa i morgon bittida. Halv 6 hämtar vi Skeppmoraligan.
    Vi ses på söndag.

    SvaraRadera
  3. Ni kanske kan ta med Bangsi på promenaden, så ockuperar jag poolen...Hur låter det?? ;-DDDD
    Ser också fram emot träffen. Vi måste väl se till att få en GRUPPBILD på allihopa va??!! Ett bra mission;-)
    Hälsa Soya med familj!!!!!! Hoppas ni får det trevligt!
    Kramisar ifrån Skeppisligan:-)

    SvaraRadera
  4. Jag blir också avis på poolen! Kanske kan prova den på söndag ;-) Eller också kommer den var full med hundar :-) 18 stycken låter ju galet mycket! :-D
    Ses på söndag!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker vi skickar ut Anette med ALLA hundarna på en långpromenad, så slaggar vi i poolen med lite gott att dricka, hur låter det? ;o))
    Jag ska testa poolen imorgon, oavsett om det regnar eller inte :o)

    Syns att Bossman o Topzie är släkt, han gör likadant <3

    SvaraRadera
  6. Jag behöver väl inte skriva nåt för det har alla andra redan gjort nog bra.
    Tänk er 18 hundar i poolen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ansjovisburk.
    Vi ses i morron. Onyx är nyborstad så jag ska ta en vända till skogen så hon ser mer normal ut i morron.
    Ha det gött.
    KRAM.

    SvaraRadera
  7. Tack för igår! Underbart god pizza och väldigt trevligt sällskap! Men Soya var lite besviken på syrran... hon hade ju ingen fart... ;)Nu har vi installerat oss och sovit en natt i stugan... Ha en underbar dag idag, med alla syskonen! Hoppas det inte regnar! Kram

    SvaraRadera