fredag 14 oktober 2011

Toppen med frostig golfbana!!

Det bästa med hösten är frostig golfbana, då är det inga golfspelare där 
så vi får ha den alldeles för oss själva det är TOPPEN!!

När vi gick från elljusspåret ner mot golfbanevägen står en jägare mitt på vägen.
Jag hostade lite för att markera att det finns annat i naturen än "skogsmördarna".
Han knatade iväg åt vänster och stannar till och tar upp gräs 
och torkar händerna med då ser jag att han är alldeles blodig :(.
Den här jägaren har en hund som springer runt och jagar upp hararna på vägen
för att sen bli skjutna, vilket konstigt nöje en del har.
Hunden var i unga år inte så intresserad av jakt utan kom ofta till oss 
och en del gånger klättrade han över staketet  och in till tjejerna.
Såg rätt roligt ut när han klöste över staketet med "antenn" i nacken.
Jag hoppas att vi förstörde jaktlyckan för dem idag!!

Vi träffade en man på cykel som jag pratade med ett tag och 
han har samma inställning som mig ang. denna veckan.

Det är skönt för tjejerna att få sträcka ut ordentligt på golfbanan.
Det blev några bilder med mobilen idag.








Nu ska jag sätta fart så hemmet ser någotsånär respektabelt ut när husse kommer hem :).
Inte för att han bryr sig men det är ju roligare att "släppa" in honom om det är undanröjt lite :).

Önskar er alla en riktigt skön fredag!!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett konstigt nöje att springa runt i skogen för att skjuta djur, något som jag aldrig kommer att förstå mig på, trots att jag har en pappa som var jägare, många är dom disskutioner vi har haft genom åren, och då hör han ändå till dom vettiga jägarna, han skulle aldrig tjuvjaga ett rovdjur för att han tycker att dom inkräktar på hans jakt revir.
    Hoppas du förstörde för hans jakthund :o))

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera
  2. Fina bilder som vanligt på dina underbara hundar! Ja, jägare kommer jag aldrig att bli...!!! Ha en underbar helg! Kram

    SvaraRadera