onsdag 6 februari 2013

Snötroll!!!

Snöslungan har fått jobbat både igår och idag och
det kommer nog att bli jobb för den i morgon också.
Det är en fantastisk hjälp....
så den här veckan ligger slungar på många + :).

Tjejerna har fixat frisyrerna och de verkar
tycka att snö är väldigt bra som hårmousse.
När det vräker ner snö är det inte så roligt att ta med sig
kameran ut på promenad men mobilen är ju alltid med
så det blev några bilder med den på snötrollen :).

Smaragd "ser och lär".... jag vill också fixa håret :).

Mums vad god snön är!!

Safir har dykt ner i snön ;).

Pandora är duktig på att posera :).

Lite snö på näsan ;).

Och här är det mycket snö....

.... och här är det ännu mera ;).

Var är ögonen någonstans??

Pandora har "lagom" mycket snö på näsan ;).

Massor med snö!!!!!!

Nu får det räcka med snö, men det är ju bara början på februari
så det kommer nog mer innan den här vintern är över.

I morgon är det torsdag och husse/gubben kommer hem.
Dagarna går så fort och nu när han bara är borta
söndag till torsdag så behöver vi inte vara ensamma så länge,
det är lite skillnad mot 12 dagar.
Så om ni hör något väsen och dundrande i morgon kväll
så är det tjejerna som hoppar jämfota och ylar av glädje ;).
Jag är lite mer försiktig av mig
så jag håller igen med mina glädjetjut och hopp ;).

Nej nu ska jag ta och börja fixa lite mat till mig och tjejerna.

Ha en bra onsdagskväll!!!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att du har snöslungan, tungt hade det blivit annars för dig, eller så kunde du ju ha sparat allt till Ralf kommer hem, så han inte blir arbetslös ;o))

    Kramar från lidhultarna

    SvaraRadera
  2. Det var riktiga snömonster.
    Jag håller med nu får det räcka. Visst är det fint att titta på men inte att ta hand om.
    Jag ska stänga fönster och dörrar framåt kvällningen så att inte flickorna blir rädda när de hör era tjut och marken skakar.
    Ha det gött
    Kram
    Sonja och flickorna

    SvaraRadera
  3. Haha, skyll inte ifrån dej på tjejerna! :) Jag tror det är du som hoppar o viftar på svansen när Ralf kommer hem! ;)

    Fina bilder på snötrollen! Safir verkar blanda snö o pinnar i pälsen! ;)

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera