söndag 18 augusti 2013

Vi har varit ute på vift!!!

Igår var jag & Smaragd, Sonja & Onyx
och Marianne & Jaspis till Eskilstuna på utställning.

Smaragd väntar på att Marianne & Jaspis ska komma!!!

En jättetrevlig dag hade vi och det blev massor med skratt och tokprat.
Alltid roligt att åka iväg på en "utflykt" tillsammans med bästa vännerna.
Det var första gången för Smaragd att vara med på en stor utställning och 
det är så roligt att se hur hon har utvecklats på det här året som hon varit hos oss.
Glad och lite busig i ringen och det gläder mitt hjärta 
att se henne visa sina känslor och att hon är glad.
Jaspis och Smaragd fick VG och Onyx Exc 4.
Stort grattis till Sonja och Onyx och självklart även till Marianne och Jaspis.

Här är Smaragds kritik:
"Big strong female,
little soft coat,
very nice head,
dark eye,
behinde of body is little up"
Domare: Misterka-Kluska Wies, POLEN
Det var en kortfattad och kanske inte helt förståelig kritik,
men det var så den här domaren tyckte.

Nu ska vi åka hem.

Vi stannade i Fagersta och tog en fika och det smakade smaskens.
När vi skulle åka därifrån så kom Ingela och Yassi inåkande på parkeringen,
så då kommenderade jag Marianne att hon skulle stanna för jag skulle prata med Ingela :).
Det var så roligt att träffa Ingela och Yassi och de hade varit på Rallylydnads tävling i Fagersta.

 Vi åkte vidare men stannade efter ett tag och gick en skogspromenad och det var väldigt skönt.
Både för oss 2 benta och de 4 benta.

En gruppbild på juvelerna.

Tack för en riktig toppendag det var sååååå roligt.

Nu är det slut på den här helgen men det är snart helg igen,
men för mig så är det ju helg varje dag ;).

Imorgon är det dags för en tur ut i kantarellskogen.
Jag har några ställen kvar som jag inte varit på ännu,
så få se om någon hunnit dit före mig.

Nu känns det som att det är dags för lite blåbärspaj och vaniljsås... mums.

Ha en skön söndagskväll!!!

2 kommentarer:

  1. Ja visst hade vi e fin dag igår, alltid lika kul att få va tillsammans.
    Smaragd ar verkligen blivit en helt annan hund, glad och uppåt.
    Snart är det dags igen.
    Ha en bra natt.
    kram
    Sonja o flickorna,

    SvaraRadera
  2. Så fina dom är alla tre juvelerna <3 och kul att Smaragd gillade att åka på utställning :) Det är alltid kul att vara ute på hundäventyr! Grattis till alla tre!
    Det var ju också väldigt kul att råka på varandra i Fagersta. Du höll på att skrämma ihjäl mej :) Och jag tror ni hade fikat upp alla godsaker eller också gick vi in på fel ställe. Jag var ganska hungrig när jag kom hem :)
    Ha det bra!
    Kramar från Ingela med flock!

    SvaraRadera