måndag 28 oktober 2013

Vintertid m.m!!

Igår blev det vintertid så nu blir det ännu mörkare på eftermiddagarna,
trist men snart så vänder det ju, oj oj oj så positiv jag är :).

Idag har jag ringt till ortopedmot. och begärt en second opinion.
Hoppas att det inte ska behöva ta allt för lång tid
innan jag får komma till Falu lasarett.
Jag hoppas på att får en läkare som bryr sig och som undersöker knät 
och inte bara kommer med en massa otrevliga kommentarer.
Idag är det en riktig skit dag och det är inte alls roligt att ha detta knä.
Har även feber idag men det behöver ju inte ha nåt med knät att göra.
Så idag blir det inga stora utsvävningar, fler och kortare promenader får det bli.

Sitter med en god kopp kaffe och en chokladboll och knät är i högläge.
Min kompis "paddan" är perfekt att ha i knät då slipper jag sitta på en stol vid datorn 
för det är inte den bästa ställningen för mitt knä, det är högläge som är bäst.
Med "paddan" kan jag lägga en harpa, kolla på fb, läsa tidningen, 
surfa runt lite här och där och skriva av mig lite här i bloggen.

Safir löper nu och vi hade planerat att hon skulle få träffa Phille.
Men igår bestämde jag att det är bäst att ställa in det,
för jag är inte alls säker på att mitt knä är bättre om 2 månader.
Det är ett stort ansvar och mycket arbete att ha valpar och när jag inte kan 
använda mitt ben normalt så är det inte rätt tid att ha valpar nu.
Känns väldigt tråkigt för jag längtar så efter valpar :(.
Men till våren/sommaren då ska jag vara frisk och kry i knät 
så då hoppas jag på valpar här hos oss.

Usch vad mycket man ser som skulle behöva göras när man inte är helt kurant.
Men det är bara att titta åt ett annat håll och förtränga det ;).
Jag prioriterar hundarna de är viktigare än städning och fönsterputsning.
Och det finns inget som är så avkopplande som att borsta hund.

Nu var det färdigt tjattrat för den här gången :).

Ha en skön måndag!!

1 kommentar:

  1. Jäkla skitläkare, som inte lyssnar! Men nu hoppas jag du får en bra läkare, som kan lite!!!

    Det var nog ett bra beslut att ta, ang valpar! Det blir kul att följa dem i vår/sommar istället!

    Må så gott! Kram kram

    SvaraRadera