måndag 11 januari 2021

2021!!

Hej på er som läser min blogg... den som alldeles för sällan uppdateras.. hihi.
Men det är så konstigt att jag glömmer bort den hela tiden.
Idag så tänkte jag att det är då själva den om jag inte
ska ta och göra en uppdatering.... kors i taket här kommer den.

Wilda växer så det knakar. Hon är helt underbar så positiv och glad... 
och envis som bara den men det är roligt att hon har lite egen vilja.
Hon påminner så mycket om vår första beardis Bonzi han var likadan.
Ibland känns det som flera av våra beardisänglar kommit tillbaka i Wilda.


Julen har varit och den var annorlunda p.g.a Corona så träffade
vi inte Andreas, Tina, Ludvig och Wille, saknade dem så mycket.
Men vi såg på facetime så roligt att få se den, tänk så fantastiskt det är
med dagens teknik så är man nära fast ändå inte.
Alex, Adrian, Anton och Am var här och vi åt och drack gott sånt som hör julen till.
Susanna kom senare och var en stund hos oss och sedan åkte Adrian och Susanna hem.
Julklappar var roligt tyckte Wilda och rev sönder papperet så det goda som var där inne kom fram.
Lycka var så förväntansfull över alla paketen och hon gillade vad som var i dem... tuggben såklart.
Smaragd älskar att öppna paket så hon hjälpte till att öppna paketen som inte var till lurvisarna.


Nyårsafton firades här hemma tillsammans med Alex, Anton och Am.
Det blev en massa gott att stoppa i sig så vi var så proppmätta men vi höll ut
över 12-slaget och lite till.... bra gjort av Ralf och mig som är gamlingar... hihi.


Det är lite snö och mer kommer det idag så det ser ut att bli en snöig vinter.
Hundarna gillar det och det är faktist rätt skönt att slippa alla leriga lurvisar.
Men jag gillar inte när det är kluddsnö så det blir stora snöbollar på lurvisarna.





Det är fortfarande mörkt ute och klockan är 8 men det märks att vi börjar få tillbaka ljuset.
Längtar så till våren och sommaren... min kropp är inte en sån som gillar vinter och kyla.

Idag ska jag börja att plocka bort julen, det ska bli så skönt att få bort allt rött och
ljusen som hör till julen, dem vill jag inte se längre... iaf dem som är inne.
Ljuslingan som är ute får vara kvar ett tag till sär det är mörkt ännu ett tag.

Jag väntar så på Covid-19 vaccinet ska bli tillgängligt så alla blir vaccinerade.
Vi måste hålla i och hålla ut och hoppas att vi snart kan känna att det börjar vända.
Jag är så less på att se folk inte respektera och ta detta virus på allvar.
Vi måste hålla avstånd och vara noga med att tvätta/sprita händerna
och det gäller att göra det ordentligt inte bara plaska av lite.

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året och var rädda om er och era nära och kära.



1 kommentar: