måndag 14 september 2009

Koppelträning och mossrivare!!

Vi går en liten bit varje dag så de får vänja sig vid kopplet.
Det är väldigt lättlärda juveler... inga problem alls.
De tycker att det är hur lätt som helst att gå i koppel.

Livet är bara så härligt när man tittar på de små liven.
Alltid glada och positiva och hittar på en väldig massa bus.
Vi har fått några nya hål i gräsmattan ;)....
och de är väldigt bra på att riva bort mossan i gräsmattan.
Snabbt går det också fast antalet har minskat från 10 till 4 ;).
Tassarna och nosarna är ibland svarta istället för vita ;).
Man får inte vara pedant när man har juveler i huset :).
Men heller inte rädd för att använda moppen ;).

Ha nu en riktigt bra måndagskväll!!

6 kommentarer:

  1. Ja, visst är det härligt med valpar! Jag känner att när man umgås med vår hund Soya, kan man bara inte vara sur eller nere. Hon utstrålar sån livsglädje och energi! Det är helt fantastiskt! Då kan jag ju tänka mej hur mycket glädje du har som har så många!!! (även att jag förstår att det kan vara jobbigt ibland oxå) / Annelie

    SvaraRadera
  2. Vad fint med alla gropar då kan ni snart spela golf på er gård :).
    Visst är valpar härliga med alla sina hyss.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att grävningen också nedärvs, du ska ju inte bara få dom positiva sakerna från Teddy menar jag ;)
    Just nu är det en krater bakom min vinbärsbuske, tar den sig till nästa år lovar jag att plocka bären.
    Krama på dom små grävmaskinerna från oss i lidhult

    SvaraRadera
  4. Jag är ganska nöjd med att Skipper inte gräver hemma, bara hos mina föräldrar, men där går han loss ordentligt och skickar jorden långt bort:)

    Härligt med svarta tassar på de små:)

    SvaraRadera
  5. Vi har också en liten grävmaskin. Han har fullt upp med att gräva och äta gräs.
    Ludde är också jätteduktig att gå i koppel. Han börjar också vänja sig vid att åka bil.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  6. Annelie: Visst är det härligt med valpar & vuxna som livar upp oss 2 benta.
    Soya har väl också fått lite extra energi från pappa Teddy ;).

    Ewa: Ja det är perfekt att träna golf här hemma ;).

    Pernilla: Teddy han har delat med sig av alla sina fina sidor ;).
    Du hoppas på att busken inte ska ta sig förstår jag ;).

    Tina: Ja men då skulle du kanske ha en liten grävmaskin som går på 4 ben och ingen bensin behövs till den ;).

    Rose-Marie: Bra att ni fick en grävmaskin så ni får hjälp med trädgårdsarbetet ;).

    SvaraRadera