onsdag 11 januari 2012

Vilken toppendag!!!

Bättre början på en dag är svårt att få, i morse fick vi barnbarn och det blev en kille!!!
Nu har Ralf och jag de bästa titlarna man kan ha, nämligen FARMOR och FARFAR!!!
Vilken härlig känsla, det är svårt att beskriva med ord, det är helt UNDERBART!!!

Tjejerna och jag hade en skönt promenad mitt på dagen i härligt solsken.
Det blev några bilder såklart :)... så här kommer en bildbomb!!


 En god pinne :)




 Det är inte så mycket snö men för mig räcker det gott och väl ;)

Tjohooooo här kommer jag!!

 Upp för slänten i full fart

 Springa springa springa... det är Pandoras största intresse ;)

 Och gärna så fort så hon lättar från marken :)

  Det är fullt ös på Pandora :)

 Safir tittar på sin syster och funderar nog vad det är för fel på henne :)

 Jag tror nog att Topzie också har sina funderingar över hur det är ställt med Pandora :)

 Safir sitter och njuter uppe på en sten <3

 Ett ulligt monster :)

 Men har ni sett... Pandora sitter stilla!!!

  Topzie och Safir 

Våra underbara och gulliga tjejer <3<3<3!!!!!!

Det var rätt skönt att komma in igen efter promenaden.
Vi gick över skogen och sedan en stig (eller stig och stig) vi kallar den för Pandoras stig :).
Rätt drygt att pulsa över stock och sten och djupa vattenfyllda diken som det var snö över :(.
Men när vi klarat av det så gick vi runt golfbanan och där var det mycket lättare att ta sig fram.
Solen sken så härligt och jag njöööööt... det kändes som vår helt underbart.
Tjejerna njöt dom också glädjen lyste om dem och då mest Pandora som sprang som en galning.
Efter hemkomsten så var det skönt med en dusch och därefter en kopp kaffe.

Jag har haft matgäster på eftermiddagen.
Anton och Asta kom och käkade röding, pressad potatis, skirat smör och lite grönt.
Den fina fisken hade de fått i lördags när de var och fiskade.
Jag tackar så mycket för att ni kom hit med fångsten efter er fisketur
och tack för att ni kom och hjälpte till att äta den idag... den smakade jättegott.

Nu är det kväller och tjejerna och jag ska bara ha det skönt och slappa i tv-soffan.
I morgon är det en ny dag som kommer att innehålla härliga promenader.

Ha en skön onsdag!!!

7 kommentarer:

  1. Tänk att ni är Farmor och Farfar! Stort Grattis. Nu väntar vi bara på bilder på underverket. Nu är du ju både " Mormor" och Farmor.
    Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till underverket.

    Chris

    SvaraRadera
  3. Grattis till barnbarn!

    Vilka väldigt fina hårspännen tjejerna har, var köper man sådana? Kanske kunde vara kul med lite omväxling till påsklämmorna ...

    Många hälsningar

    Helena & Mulle

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis åter igen!!! :) Måste vara en underbar känsla!

    Fina bilder som alltid! Älskar den första på Topzie när solen skiner bakom henne. Hon ser så busig ut på den bilden!

    Ha en bra kväll och njut av morgondagen! Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis! Tänk vad roligt :-) Väntar på att få se bilder på underverket :-) Härliga bilder på tjejerna! Ha det bra! Kram Ingela med familj

    SvaraRadera
  6. Grattis till att ha blivit farmor, nu blev du plötsligt ännu äldre ;o))
    Härliga, fina kort på tjejerna, men Safir är sötast :o)) (nej, jag är inte partisk ) ;o)

    Kram lidhultarna.

    SvaraRadera
  7. Jättegrattis till era nya fina och härliga titlar.
    Superfina bilder på tjejerna som vanligt.

    SvaraRadera