onsdag 10 oktober 2012

Lill lördag!!!

Så var det onsdag och det är snart helg igen, usch så fort dagarna flyger iväg :(.
Är ju älgjakt den här veckan så det är lite riskabelt att vistas i skogen.
Så vi tar våra promenader runt el-ljusspåret och golfbanan där är det riskfritt.
Men vi har även busat och hittat på lite aktiviteter hemma på gården.
Lite hjärngympa så tjejerna får tänka lite och lista ut var matte gömt godiset någonstans ;).
Tog lite bilder på dem här hemma,
ovanligt med bilder där de inte är fulla med blåbärsris och ljung samt helt leriga ;).

















På eftermiddagen åkte tjejerna och jag in till brukshundsklubben.
Det skulle vara avslutning på agilitykursen och 
jag ville ju se hur duktiga Onyx & Sonja och Jaspis & Marianne.
Det blev snabbt mörkt så det blev inte mycket till bilder men några på söta fina Jaspis & Onyx.





Jätteroligt att se alla duktiga hundar av olika sorter och deras matte/husse.
Jaspis fick springa med en av ledarna för Marianne har gjort illa sig och kan inte springa,
men Jaspis tyckte det var helt okey att vara med "magistern" :).
Onyx och Sonja var så duktiga men på något vis så hade banan ändrat sig
från det att Sonja gått banvandringen tills de skulle in på banan ;).
Vet inte vem som van avslutningstävlingen för det började bli så kallt
så jag och tjejerna åkte hem innan det var slut.
Kände att ryggen inte pallade med att stå i kylan längre
trots att jag var påbyltad med kläder så jag var som en "michelingubbe".

Nu är det kväll och hög tid att hoppa i sängen, tjejerna har redan gjort det ;).
I morgon är det en ny dag och nya äventyr väntar, 
man måste ju hitta på något roligt varje dag :).

Natti natti!!!!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina Toppenhundar, synd att du precis som jag mår skit i kroppen, att man inte orkar, hade ju varit kul att vara med på kurs annars.

    Kram lidhultarna

    SvaraRadera
  2. Det är bra att du håller dej från skogen den här veckan. Tänk vad kul det blir nästa.
    Ha ha tur att man inte är tävlingsmänniska. Huvudsaken man har kul och det har både Onyx och jag.
    Du fick till lite fina kort ändå trots mörkret och så de på dina små gullungar förståss.
    Ha det bra
    Kram
    Sonja och flickorna

    SvaraRadera