söndag 28 augusti 2011

Skogens guld!!!

I fredagskväll kom Andreas och Tina hit,
de var på väg hem efter några dagars fjällvandring.
Kul med lite besök och tjejerna ylade och skrek av glädje 
(kanske inte grannarna blev så glada ;-) men det bjuder vi på).

På lördagsförmiddagen så gick vi ut i skogen och plockade kantareller.

Det blev en hel del 
och det tog en stund att rensa denna skörd :-).

 På kvällen blev det regnbåge till middag.
Tack Adrian den smakade gott!! 
Det finns plats för mer fisk i frysen ;-).

Idag åkte de hem till Linköping.
Med sig hem hade de såklart en massa kantarellerna.

 Vårt lilla plommonträd som vi planterade förra året...

... har en massa fina plommon som börjar att bli mogna.
Har provsmakat och de är så goda.

I kväll på promenaden var det blandat regn och sol,
tur att jag är så klok och tog på regnkläderna :-).

 Matte... måste vi gå i den här leran???




 Jaha så hittade vi på ett nytt ställe med kantareller.
2 fulla "bajspåsar" med skogens guld, 
de går att använda till mycket dessa svarta påsar ;-),

 Det stort berg med kantareller :-)....

....864 gram inte illa att hitta så mycket på ett och samma ställe.

 
Nu har jag något att göra i kväll ;-)... då slipper jag ju sitta sysslolös.
Så det är väl bara att sätta i gång då.
 
Ha en riktigt skön söndagskväll!!

4 kommentarer:

  1. Nu vet jag varför jag inte hittar så mycke kantareller, du är ute och skövlar..... Jag unnar dej varje svamp, men retas lite kan man väl få.
    Kul att Andreas och Tina kom att hundarna ylar är bara possetivt, tänk om de stuckit med svansarna mellan benen.
    Ha det bra.
    Sonja och flickorna.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder och sååååå många kantareller. Gott!!!

    SvaraRadera
  3. Det är bra Sonja, på henne bara, hon ska allt dela med sig av svampen och inte gå fram som en tröskmaskin i skogen ;o))

    Tack för gratulationerna, <3

    Kram lidhultarna & Phille

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken svamphittare du är! Det ser så underbart gott ut!!! Jag är dålig på att plocka svamp, men bra på att äta dem!!! ;) Krama de underbara flickorna!!!

    SvaraRadera