fredag 4 maj 2012

Fredagsmys!!!

När jag vaknade i morse och tittade ut så var det ingen rolig syn... fy attans det var vitt överallt :(.
Men man är ju en positiv person, så inte deppade jag ihop för detta ;).
Bara att dra på sig rätt kläder och bege sig ut i skogen.


 Dagens bild på skräpfian :)

Puss!!!



Snöigt i skogen!!

Vitt vitt vitt vitt vitt vitt... jag gillar verkligen inte detta!!

Det här ser väl inte så inbjudande ut :(

Frukost sen städade jag lite och därefter kom Marie.
En snabb fika sedan åkte vi iväg en sväng till Hällefors.
Roligt att umgås lite med storasyster, det är allt bra skönt att ha en storasyster.
Tack Marie för att du är du!!
Vi åkte dit för att träffa Smaragd och Carolina.
Vi hade bestämt att vi skulle träffas där och Smaragd skulle åka med mig hem till Grängesberg.

 Smarris i Maries bil

När vi kom hem så blev tjejerna jätteglada när de fick se vem som var med oss hem.
Nosa nosa nosa... och sen så var välkomsthälsningen klar och alla glada och nöjda.
Efter att Smarris fått kika runt lite så gick vi ut i skogen.
Ett helt gäng med härliga lurvisar.
Topzie måste ju vara stolt som har så fina barn och inte att förglömma 
vad stolt jag är att få umgås med alla dessa härliga tjejer.

En trött Smarris efter att vi varit ute i skogen.
Skönt att ligga i soffan och vila sig.

I morgon kommer det fler bilder på skönheten Smaragd och självklart även på snyggingarna
Topzie, Pandora och Safir, det kan nog slinka in någon bild på gamla damen Pepsi också :).

Det var vad vi pysslat med idag och nu ska vi fortstätta denna dagen med fredagsmys!!

Ha en en toppenkväll!!!!!

7 kommentarer:

  1. Herregud vad snö ni fått. Hoppas den försvinner fort.Himla fint är det ju tror allt.

    SvaraRadera
  2. Rapporterna säger att snövädret är på väg hit och jag jublar inte direkt kan jag säga utan att ljuga.
    Så söt Smarris är och härligt att det gått bra med allt och så skönt att ha en snäll syster, kan inte bli bättre.

    SvaraRadera
  3. Så bra att allt gick bra idag, jag vill också ha en storasyster som bryr sej om mej.
    Smaragd verkar jättefin, och nu när hon är hos dej blir hon ännu finare, uppfödare med Toppenbetyg!
    Ta nu hand om alla och försök att ha en lugn helg, tänk på bihålorna - om du inte har skickat iväg dem.
    Kram
    Sonja o pirajorna

    SvaraRadera
  4. Nu har du fyra fina flickor.Hon är jättefin Smarris.
    Idag snöar det inte i alla fall, men det regnar i stället. Man får välja mellan pest och kolera
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja hujedamig vilken chock att vakna upp till vitt landskap!! Hahaha, dagens skräpfiabild är bara för underbar! Det där måste ligga i generna;-D
    Fin Smarris är och kul att hälsningsritualen gick bra<3
    Visst är det underbart att ha någon som ställer upp i vått och torrt och alltid finns där. Du och Marie har ju en livslång vänskap, utan att överdriva.
    Ha det bra och kramar ifrån Skeppmoraflocken!

    SvaraRadera
  6. Tack va snäll du är! Dina ord värmer verkligen :) Och jag som annars brukar vara väldigt kritisk mot mina egna hundar måste faktiskt hålla med om att hon är riktigt fin nu :) Får hoppas på att domarna tycker likadant nu när vi ska ut på några utställningar i sommar :)

    SvaraRadera
  7. Vad fin hon är smarris, ska hon stanna hos dig?
    Bläää på er snö:o((

    Kram

    SvaraRadera