torsdag 3 maj 2012

Torsdagsblogg!!

Soligt och fint även idag...  riktigt toppenväder tycker jag och tjejerna.
 
Jag har en fundering...
Varför ska man behöva ha bihålor när de ska krångla hela tiden??
Men det är väl som allt annat i kroppen allt har sin uppgift, men jag är tveksam till bihålorna.
Fick en till kur med antibiotika idag samt remiss till öron-näsa-hals i Falun 
+ remiss för att få en DT på bihålorna.

Men nu ska vi inte prata om sjukdomar när det finns en massa skoj att surra om t.ex det härliga vädret.
Solen har verkligen jobbat på idag och värmt oss så underbart härligt är det.
Det lovade snöovädret som ska komma i morgon och på lördag kan vi väl få slippa och det verkar som att det blir snö "bara" i morgon sen kommer det att bli regn istället för snö.
Av pest eller kolera så väljer jag regn istället för snö iaf. den här årstiden
nu ska det inte vara vitt på marken utan grönt.


Såhär ska en riktig skräpfia se ut :)




Det blev väldigt långa tungor på eftermiddagspromenaden.
Tur det finns diken och vatten hål så tjejerna kan svalka sig lite. 

Bakmaskinen fixade ett gott matbröd när tjejerna och jag var ute på eftermiddagspromenaden.
Ett gott grovt bröd det blir smaskigt till kvälls te.

Ha en bra torsdagskväll!!!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dej, det är bättre med regn än snö!!! Fina bilder som alltid på tjejerna!!! Och en underbar film i förra iinlägget!!!!

    Hoppas bihålorna är bättre nu och att du kan njuta av dagen trots ev regn/snö.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja inte ska det vara snö nu inte. Usch och fy!
    Kan du inte skicka iväg dina bihålor till Mars tex. Hoppas det snart blir bättre.
    Jag tror nog att hundarna njuter lika mycke som vi av vårsolen och lerpölarna och vattenhålen är ju till för deras skull, eller hur.
    Ha en bra dag.
    Kram
    Sonja o flickorna

    SvaraRadera
  3. Hej, jag hade problem med bihålorna innan jag hamnade i min stora depression. Under de 4 år då den pågick och fram till idag (jag är forfarande inte frisk, tyvärr), så har jag haft problem med bihålorna endast 2 ggr. Innan sjukdomen, i drygt 10 år hade jag besvär varje månad. (Sedan läste jag för ca 2 år sen, att bihålor kan bero på psykiska besvär. Låter konstigt, men för mig stämmer det). Jag har haft problem med att jag spänner ansiktet, käkarna och att kunna slappna av i ansiktet. Har fått hjälp av sjukgymnast. Jag menar inte att det är så för dig eller andra, jag ville bara berätta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva!
      Skulle vara intressant att höra lite mera om det du skriver om.
      Så du kanske kan höra av dig till mig på min mail beardis@toppens.se
      /Anette

      Radera