söndag 2 december 2012

1:a Advent

Nu börjar nertrappningen till jul... så var det iaf. när jag var liten 
och jag tror att sönerna också såg advent på det viset :).

1:a Advent

Vinter har vi fått med en hel del snö och idag är det jättekallt... -14,7 i morse :( BURR.
Blev ingen lång promenad i morse det var för kallt för tassarna.
Men några bilder med mobilen blev det både på tjejerna och på vinterlandskapet.













Vitt vitt vitt vitt överallt... 
visst är det vackert men jag måste ju gnälla lite.... för det är alldeles för kallt.

Igår var det en rolig dag för vi tog en sväng ner till Linköping.
De flyttar till en annan lägenhet den här helgen och Alex skulle åka ner och hjälpa dem med flytten.
Så vi åkte med 2 bilar ner igår så fick jag passa gullplutten ett tag och Ralf hjälpte till en stund.
Sen åkte Ralf och jag hem och Alex stannade kvar och hjälpte dem med resten.
Tjejerna var också med och de blev så glada när Alex och Andreas gick en promenad med dem.
Ludvig blev överlycklig när han fick se lurvisarna, härligt att se hans glädje när han ser dem.

Skratta med hela ansiktet det kan Ludvig.

Idag känns det lite segt i kroppen,
men glädjen över att fått träffa Ludvig & co det överväger all värk.

Idag blir det väl en del skidåkning.... på tv'n allstå... och slappande.
Till kvällen ska vi dricka glögg och fira 1:a advent.

Önskar er alla en härlig dag!!

3 kommentarer:

  1. Minus 14 är ju lite väl kallt! Här har vi -8, o det räcker!!! Men snölandskapet är oerhört vackert!!!

    Ludvig är så söt!!! Är han alltid glad? Det ser ut som så! O jag förstår att han gillar tjejerna!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en skön 1:a advent, det var en väldans fin ljusstake du har, gillar den mycket.

    kram lidhultarna

    SvaraRadera
  3. Fina snöbilder, men den finaste är nog ändå lille Ludwig. Visst är det en härlig tid nu när man får plocka fram lite julsaker.
    Ha det gott
    Rose-Marie

    SvaraRadera